Friday, March 07, 2008

Πώς ο Θεόδουλος έκανε διάσημο τον Πικάσο


Η αποκαθήλωση του «βλάσφημου» πίνακα του Thierry De Cordier από την έκθεση Outlook με εντολή του Ευ. Βενιζέλου ή η κατάσχεση του «ανθελληνικού» έργου της Εύας Στεφανή στην έκθεση Art Athina ή παλιότερα η δίωξη και καταδίκη του αυστριακού σκιτσογράφου του “Stern” G. Haderer για το κόμικ «Η ζωή του Χριστού» είναι πταίσματα μπροστά στη λογοκριτική βαρβαρότητα που επέδειξε ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης Θεόδουλος Ταπανίδης απαγορεύοντας τη συμμετοχή των μαθητών Γυμνασίων και Λυκείων στα εκπαιδευτικά προγράμματα που οργανώνει το Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών στο πλαίσιο της έκθεσης χαρακτικών του Πικάσο «Suite 347». Σε ύφος των χουντικών σχολικών επιθεωρητών, με αντίληψη ελληνορθόδοξου μουλά, με το ηθικόμετρον ανά χείρας, ο εν λόγω Θεόδουλος έστειλε στις 5.3.2008 στα σχολεία της επικράτειάς του την παρακάτω χυδαία εντολή, που θα αποτελεί στίγμα και όνειδος για μια χώρα-μέλος της Ε.Ε.:

«Σας ενημερώνουμε ότι ανακαλούμε την με αρ. πρωτ. 519/23-1-2008 έγκριση συμμετοχής μαθητών των σχολείων της αρμοδιότητάς μας σε εκπαιδευτικά προγράμματα που οργανώθηκαν από το Τελλόγλειο Ίδρυμα στο πλαίσιο της έκθεσης με χαρακτικά του Πικάσο “Πικάσο Suite 347”, καθώς, ύστερα από προσωπική επίσκεψη, τα εκτιθέμενα έργα κρίθηκαν ακατάλληλα για μαθητές».

Αποτελεί στίγμα και όνειδος όχι γιατί κάποιος «λειτουργός» αυθαιρέτησε, αλλά γιατί ο υπουργός Παιδείας δεν αισθάνθηκε την ανάγκη να αναγγείλει τόσο την κατάργηση της εγκυκλίου όσο και την απομάκρυνση αυτού του φανατικού από τη Διεύθυνση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στίγμα και όνειδος γιατί ενώ ο εν λόγω Θεόδουλος εδήλωσε στην εφημερίδα «Μακεδονία»: «Ακόμη και το έντυπο του Τελλόγλειου μιλά για εικόνες από μπουρδέλα και τέτοια. Και επειδή είναι Πικάσο, τι να κάνουμε δηλαδή, όταν γίνεται μία έκθεση και δείχνει οτιδήποτε πρέπει τα παιδιά να το βλέπουν;», ο υπουργός Παιδείας δεν αντέδρασε, αλλά αφήνει αυτόν τον ανόητο να ασχημονεί νομίζοντας φαίνεται πως έκανε… διάσημο τον Πικάσο. Στίγμα και όνειδος γιατί ενώ στις εκκλήσεις του «μακαριστού» μεγάλου αρχηγού τους ή των ακροδεξιών του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού για επέμβαση της πολιτείας, πάντα βρισκόταν κάποιος υπουργός Πολιτισμού (Outlook) ή κάποιος ελληνορθόδοξος εισαγγελέας να ανταποκριθεί (Art Athina, δίωξη Haderer), ενώ όταν προκαλούν οι Θεόδουλοι οι εκπρόσωποι της πολιτείας κωφεύουν και πάντως δεν δείχνουν την ίδια σπουδή. Κατά τα άλλα, στην πόλη που αλωνίζουν ο Παναγριότατος Άνθιμος, ο Ζουράρις, ο Παπαθεμελής, ο Ψωμιάδης (ή Ζορό), ο Καρατζαφέρης, η ελληνοχριστιανική χυδαιότητα και η σύμφυτη πνευματική καθυστέρηση αυτών των κύκλων εκφράζεται με τέτοιες φασιστοειδείς και εθνοσωτήριες ιδέες και πράξεις. Όμως αυτή την πόλη δεν την εκφράζουν μόνον οι ανωτέρω Θεόδουλοι, αλλά και άνθρωποι όπως ο Γιάννης Μπουτάρης, ο οποίος καταδικάζοντας την εγκύκλιο του «επιθεωρητή» κατέληξε: «Θεωρούμε ότι η παρέμβαση των προϊστάμενων αρχών, ακόμη και του υπουργού Παιδείας, αλλά και του υπουργού Πολιτισμού, είναι απολύτως απαραίτητη» (6.3.2008). Το τρομακτικό όμως είναι ότι δεν αντέδρασε ούτε ο υπουργός Παιδείας ούτε ο υπουργός Πολιτισμού.
«Και επειδή είναι Πικάσο» θα ασχοληθούν δυο κοτζάμ υπουργοί; «Και επειδή είναι Πικάσο» θα σκεφτούν οι ελληνορθόδοξοι καραγκιόζηδες; Πώς να σκεφτούν, με τόσο άχυρο που τους έχουν ταΐσει από τα παιδικά τους χρόνια «παιδαγωγοί» Θεόδουλοι; «Και επειδή είναι Πικάσο» θα κωλώσουν τα παλικάρια; Το μυαλό θα τους εμποδίσει; «Και επειδή είναι Πικάσο», δηλαδή ακριβώς γι’ αυτό, το μάθημα της ανελευθερίας που έδωσαν ο εν λόγω Θεόδουλος και η κραυγαλέα αδιαφορία των υπουργών Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Ποπολιτισμού είναι ακόμη πιο ηχηρό. Η χώρα των Γελοίων εθνικοφρόνων έχει τους «λειτουργούς» που της αξίζουν. Κι ακόμα δεν είδαμε τους μαθητές των Θεόδουλων.
Συμπληρωματικά:

Για δεύτερη φορά μέσα σε μία εβδομάδα οι Ελληνορθόδοξοι έδωσαν μαθήματα ήθους και πολιτισμού στους βαρβάρους Δύσης κι Ανατολής. Τη δόξα του εν λόγω Θεόδουλου εζήλωσεν ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών Γεώργιος Χατζημιχάλης, ο οποίος με τη σειρά του έκανε διάσημο τον κρυπτόμενον υπό το ψευδώνυμον Τένεσι, Θωμά Λανιέ Ουίλιαμς, απαγορεύοντας στους μαθητές να δουν την παράσταση του άσεμνου έργου του «Λεωφορείον ο Πόθος». Εξήντα περίπου έτη μετά την απονομή του Βραβείου Πούλιτζερ από τους αμερικανοσιωνιστάς εις τον ομοφυλόφιλον Θωμά που απαρνήθηκε το χριστιανικό του όνομα για να λάβει το βαρβαρικόν Τένεσι, ο ανυπότακτος Ελληνορθόδοξος, αναστατωμένος από το Θεοδούλου τρόπαιον απαγόρευσε στους μαθητές να παρακολουθήσουν την παράσταση του ΚΘΒΕ. Κι επειδή πήρε Πούλιτζερ ο ψευδώνυμος Τένεσης, τι μ’ αυτό; Ακούς εκεί Λεωφορείον «Ο Πόθος»! Είναι τυχαίο ότι ταυτοχρόνως οι κληρονόμοι ενός άλλου πανάρχαιου πολιτισμού έβαλαν στον Index Prohibitorum την ανήθικη πρωταγωνίστρια του «Προσοχή, Πόθος»; Ένα λεωφορείο μπορεί να ονομάζεται «Ο Πόθος»; Μα είναι δυνατόν; Αυτό είναι το λεωφορείον «Ο Κατήφορος»! Με τέρμα τον γκρεμό!
● Ο υπουργός εθνικιστικής παιδείας και θρησκευμάτων αναγκάστηκε να πάρει θέση με καθυστέρηση μιας εβδομάδας, θεωρητικώς και όχι πρακτικά, και αφού τον στρίμωξαν οι δημοσιογράφοι και δεν μπορούσε να κάνει διαφορετικά.
Όλοι μαζί θα κάνουν την Ελλάδα μεγάλη.

3 comments:

Ανορθόδοξος said...

Αυτή είναι η Θεσσαλονίκη των συλαλλητηρίων

lgreco said...

Νομίζω πως χάνουμε το δάσος για έναν Θεόδουλο. Ακόμη κι αν ο Υπουργός Εθνικής Φαντασιοπληξίας και Θρησκευμάτων έστελνε τον κ. Ταπανίδη στο σπίτι του και τους μαθητές στο Τελλόγλειο, θα παραμέναν εκκρεμή πολλά ουσιαστικά ερωτήματα. Παραθέτω μερικά:

1- ποιός είναι αρμόδιος για το τι βλέπουν ή δεν βλέπουν οι μαθητές σε εξωσχολικές δραστηριότητες;

2- Η εικαστική δράση με επισκέψεις στην έκθεση της σουΐτας 347 αφορούσε μαθητές από την 1η γυμνασίου ως την 3η λυκείου; Είναι δυνατόν να υπάρχει επαρκής εικαστική παιδεία στο εύρος αυτό για να μπορούν οι μαθητές να αξιοποιήσουν (και πώς ακριβώς;) την εμπειρία από την επίσκεψή τους;

3- Υπάρχει συστηματική εκπαίδευση σε θέματα πολιτισμού στα σχολεία μας ώστε οι μαθητές να είναι σε θέση να εκτιμήσουν το όψιμο εικαστικό έργο του Πικάσο;

4- Έχουν οι μαθητές εκτεθεί σε προηγούμενο έργο του Πικάσο ώστε να είναι σε θέση να αντιληφθούν τις όψιμες αναζητήσεις του καλλιτέχνη;

5- Τι γίνεται με τους μαθητές στην υπόλοιπη Ελλάδα; Για παράδειγμα, οι μαθητές της Δράμας, της Καβάλας, της Φλώρινας, των Ιωαννίνων, είναι πολίτες β' κατηγορίας και γι αυτούς δεν έχει Πικάσο; Έστω έναν Ματίς; Κατιτίς;

Καλά κάνουμε και βαρούμε τον σαμάρι, αλλά για τον γάιδαρο που φταίει πότε θα μιλήσουμε;

harrygrath said...

Εχω μαθει απο καιρο για τις προσπαθειες σας.
Τωρα πηρα χαμπερ το μπλογκ σας.

Ιδεολογικα ειμσστε στην ορθη κατευθυνση,η ουσια ειναι οτι δεν αλλαζουμε τιποτα,διοτι ειμαστε αδυναμη μειονοτητα.

Ειναι μεγαλη κυβεντα ποιος τροπος δρασης μπορει να φερει αλλαγη.